Black'n White

Egy konzervatív beállítottságú fiatal gondolatai a történelemről, közéletről, hétköznapokról és sportról...

Friss topikok

Linkblog

HTML

Fészbuk-politika

2010.03.19. 08:38 | Bandiablo | Szólj hozzá!

Sokáig nem akartam csatlakozni, aztán végül beadtam a derekamat és kértem egyik barátomtól meghívót. Ismertem már néhány közösségi oldalt, gondoltam ez is valami hasonló lesz. Aztán mégsem. Valami olyasmi mint egy kábítószer. Ha nem vigyáz az ember könnyen függővé válhat. Túl azon hogy nézegethetjük barátaink legújabb fotográfiáit, játszhatunk, ostobábbnál ostobább kvízeket tölthetünk ki, megismerhetjük önmagunkat, illetve mások italozási szokásait, nemi életét és esküvőjének időpontját. Persze vannak hasznos részei is, például amikor egy-egy érdekesebb újságcikket, zenét etc. osztanak meg velünk. Továbbá más közösségi oldalakkal szemben, kapcsolatba kerülhetünk emberekkel a Tűzföldtől Kamcsatkáig. Érdekes volt a napokban azt a hírt hallani, hogy a Forbes magazin listáján az oldal alapítója négymilliárd amerikai dolláros vagyonával a "fiatal mogulok" között az első. Ez csak egy adalék.

Újdonság volt továbbá számomra, hogy a magyar politikai élet is igyekszik kihasználni az Internet és a közösségi oldalak előnyeit, lévén ezeket rengeteg ember látogatja, TV-híradót pedig nem mindenki néz. Hallani lehetett, hogy a legutóbbi amerikai elnökválasztáson a pártszimpatizánsok legnagyobb vitáinak színtere immáron ez az oldal volt, és nyílván a sikerességnek köszönhetően itthon is egyreinkább komolyabb szerephez jut. Magam is "rajongója" vagyok az egyik politikai oldalnak, ezt büszkén vállalom. Egyik alkalommal, amikor a számomra legnagyobb kvalitásokkal rendelkező jelenlegi honi politikus tartott egy beszédet, az oldalon tettem egy 1 mondatos megjegyzést beszédével kapcsolatban. Rögtön nekem estek hárman is. Hogy én miért politizálok egy közösségi oldalon, hogy merészelek "kampányolni". Természetesen vita alakult ki. Számomra az volt a legmegdöbbentőbb, hogy miközben állandóan hangoztatjuk a szólásszabadság fontosságát, azt követelték tőlem burkoltan, hogy fogjam be a számat. Ennyire kényes téma lenne a politika? Mennyien hangoztatják érdekes módon hogy őket abszolút nem érdekli! Vagy mégsem...?

A bejegyzés trackback címe:

https://bandiablo.blog.hu/api/trackback/id/tr331851570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása